FORMULA STUDENT GERMANY 2023 ÖSSZEFOGLALÓ

Versenyszezonunk utolsó megmérettetésére 2023. augusztus 14 és 21. között került sor, a Hockenheimringen megrendezett Formula Student Germany-n. Hasonlóan hazai versenyünkhöz, a Formula Student Eashez, Zoenak itt is lehetősége volt kipróbálnia magát manuális, illetve önvezető módban egyaránt. A Hungaroringen elért sikerekből adódóan nagy reményekkel és lelkesedéssel vágtunk neki a német versenynek, azonban egy hét alatt csapatunknak számos nehézséggel kellett szembenéznie.

A nulladik napon, vagyis augusztus 13-án a csapat versenyen résztvevő tagjai mind kiutaztak Németországba. A hosszas autóutat követően elfoglaltuk a számunkra kijelölt kemping területet, majd a nap hátralevő része leginkább pihenéssel telt, rákészültünk az előttünk álló versenyhétre.

Hétfőn, a regisztrációt követően csapatunknak korlátozott lehetőségei voltak a boxba való beköltözésre, hiszen csak 7 embernek volt megengedett csapatonként, hogy ezen a napon az adott területen tartózkodjon. A berendezkedés után megkezdődtek az Accumulatort, illetve Mechanical Scrutik, melyeket sajnos nem sikerült ezen a napon befejeznünk.

Az előző nap elkezdett Scrutikat kedden kivétel nélkül sikerült megcsinálnunk. Sor került a Driver Egressre is, amelyet pilótáink mind könnyűszerrel teljesítettek. Emellett elkezdtük az Electrical Scrutineeringet is, de hasonlóan az őt megelőzőekhez, nem tudtuk az első próbálkozás alkalmával befejezni. A nap zárásaként csapatunk részt vett egy nyitó ceremónián, amelyen a rendezők köszöntötték a versenyen résztvevőket.

A verseny harmadik napján az Electrical Scrutineering sikeres teljesítését követően megkezdődtek a Dynamic Scrutik, megcsináltuk a Tilt és Rain teszteket. Terveink között szerepelt, hogy ezen a napon a fékteszt is teljesítésre kerül, de egy kisebb hiba miatt ez másnapra csúszott. A statikus versenyszámok sora is megkezdődött, először a Business Plan prezentálásával.

A csütörtöki egy rendkívül pörgős nap volt, számos versenyszám várta, hogy teljesítsük őket. Az felmerült hibát kijavítva, sikerült megcsinálnunk a Brake tesztet, melyet követően az EBS (Emergency Brake System) teszten is sikerült átmennie Zoenak. Folytatódtak a statikus események, teljesítettük az Engineering Design, valamint a Cost and Manufacturing versenyszámokat. A scrutik és szükséges tesztek teljesítését követően ezen a napon lezajlott első dinamikus versenyszámunk, mégpedig a Skidpad, önvezető kategóriában. Első próbálkozásnál sajnos Zoe számos bóját elvitt. Kiderült, hogy előzetesen szabálytalanul lett felrakva a pálya, így csapatunknak lehetősége volt ismét rajtvonalhoz állnia, sajnos a második nekifutás sem volt sokkal sikeresebb. Utolsó lehetőségünket kihasználva harmadjára is a pályára mentünk, ekkor autónknak sikerült teljesítenie a távot.

Péntek reggel a practice areaban indítottuk a napunkat, ezzel rákészülve a még előttünk álló dinamikus versenyszámokra. Először a manuális Skidpadre került sor, amelyen egész jó időt sikerült mennie csapatunknak. Az önvezető módban történő Acceleration során Zoe indulást követően sajnos nekiment a kihelyezett időmérő állomásnak, ezzel letörve jobb első szárnyát. Csapatunk mindent megtett a gyors javítás érdekében, közel 4 óra alatt rendbe hoztuk az elszenvedett kárt. A nap utolsó megmérettetése a szintén önvezető kategóriás Autocross volt, ahol Zoe gyönyörűen haladt a bóják között, mikor egy meghibásodás miatt az utolsó kanyar után letért a pályáról, így sajnos nem született mért időnk.

Befejezve az önvezető versenyszámok sorát, a BME Formula Racing Team történelmében először sikerült végigmennünk egy verseny során a Trackdriveon, mégpedig nagyon szép idővel. Ugyancsak ezen a napon került sor a manuális Autocrossra is, amelyet szintén sikerült abszolválnia csapatunknak.

Vasárnapra egyetlen teljesítésre váró versenyszám maradt, az Endurance. A pálya bejárását követően felálltunk a rajtvonalhoz, majd teljesítve a versenyszezon utolsó megmérettetését, sajnos az utólagos ellenőrzésen egy hiba megléte miatt kizártak minket a versenyszámból. A nap hátralevő részében nem maradt más dolgunk, minthogy kipakoljunk a boxból, majd este részt vegyünk a rendezvény záró ünnepségén.

A Formula Student Germany a Formula Student versenysorozat egyik legkompetitívebb állomása. Minden évben rengeteg csapat vesz részt a Hockenheimringen megrendezésre kerülő versenyen, mindez idén sem volt másként. Éppen ezért különösen büszkék vagyunk az itt elért eredményeinkre, melyek közül a legkiemelkedőbb a Trackdrive harmadik helyezésünk. Manuális kategóriában Skidpaden negyedik helyen zártunk, legbüszkébbek mégis az úgyszintén manuális kategóriába szerzett Autocross nyolcadik helyezésünkre vagyunk. A versenyszámot megelőzően ugyanis eltört a futómű, amit a tőlünk telhető leggyorsabban igyekeztünk orvosolni, majd gyors Scrutiztatást követően egyből pályára álltunk. Mindezekből látszik, hogy a versenyeket megelőző időszakban sem tud csapatunk minden eshetőségre felkészülni, egy-egy verseny folyamán számos olyan akadály gördülhet elénk, amelyek megoldása rendkívül embert próbáló. A Formula Student közössége azonban semmihez sem fogható, egy felmerülő probléma esetén bárki, bármikor készen áll segíteni. Célunk, hogy mi magunk is folyamatosan fejlődjünk és teret adjunk másoknak a fejlődésre. A 2022/23-as versenyszezonunk a Formula Student Germany versenyével véget ért, azonban nem állunk meg, gőzerővel azon dolgozunk, hogy jövőre még erősebben térjünk vissza és annyi dobogóra álljunk fel, amennyire csak lehetséges.