FS EAST 2023 ÖSSZEFOGLALÓ

A Formula Student Austria-ról hazatérve, csupán két napja volt csapatunknak, hogy azokat a hibákat, amelyekre az osztrák versenyen fény derült mihamarabb orvosoljuk, hiszen augusztus 1 és 6-a között mi is megmérettettük magunkat a Formula Student versenysorozat Hungaroringen megrendezésre került versenyhetén, a Formula Student Easten.

Augusztus 1-én, azaz kedden csapatunk beköltözött a Hungaroring mellett található kempingbe, majd a regisztrációt követően, még aznap sort kerítettünk az Akkumulátor Scrutira, a Pre Inspection is lezajlott ezen a napon. Utóbbi lényegében annyit jelent, hogy csapatunknak be kellett mutatnia, hogy egy felmerülő vészhelyzet esetén minden felszerelés rendelkezésünkre áll annak megoldásához.

A szerdai nap célkeresztjében a statikus események álltak. A Cost and Manufacturing és az Engineering Design versenyszámok, valamint a Business Plan prezentációja mind ezen a napon zajlottak. Az említett versenyszámokban közreműködőkön kívül a csapat többi tagja is hamar a pályára sietett, hiszen ettől a naptól fogva lehetőségünk volt elfoglalni a kijelölt boxokat. Mindezek mellett párhuzamosan zajlottak a Mechanical és Electrical Scrutik, amelyeket sajnos nem sikerült a szerdai napon hiánytalanul teljesítenünk. 

A versenyhét harmadik napja rendkívül eseménydúsnak bizonyult, csapatunk egy része korán reggel a Hungaroringre sietett, hiszen igyekeztünk minél hamarabb befejezni azokat a versenyszámokat, amelyeket az előző napon nem tudtunk abszolválni. Ezek sikeres teljesítése után sor került a Driver Egressre, amit a Weight, Tilt és Rain tesztek követtek.

Pénteken a Brake teszt sikeres teljesítése után megkezdődtek a dinamikus versenyszámok. Igaz, a Formula Student Easten autónk mind manuális, mind pedig önvezető kategóriában megmérettette magát, ezen a napon csak előbbiben teljesítettünk versenyszámokat. A sort az Accelerationnel nyitottuk, melyet a Skidpad követett. Végezetül sikeres mért időt teljesítettük Autocrosson is, viszont a versenyszámot követő Scrutin egy kisebb szabálytalanság miatt büntetést kaptunk.

Az EBS (Emergency Brake System) tesztet követően, a versenyhét ötödik napján elérkezett az idő, hogy versenyautónk önvezető kategóriában is kipróbálja magát.
A sikeres Accelerationt követően megvalósult a Skidpad is, amely során Zoe állandósult állapotbeli kanyarodási képességei kerültek fókuszba. A járműnek ilyenkor egy 8-as alakú pályán kell mindkét irányban két kört megtennie. Az eredményes Acceleration versenyszámmal ellentétben a Skidpad során sajnos nem sikerült pontot szereznünk.

A verseny utolsó napjára, azaz vasárnapra csak három teljesítésre váró versenyszám maradt. A sorozatot megkezdve, első körben az Endurance került kivitelezésre, amely során csapatunk kiválóan helytállt. Ezt a Trackdrive, majd az Autocross versenyszámok követték (természetesen mind a kettő önvezető kategóriában), utóbbin sajnos nem sikerült pontot szereznünk.

A közel egy hetet felölelő Formula Student East zárásaként a többi versenycsapattal együtt részt vettünk a záróünnepségen, ahol egy kisebb félreértés miatt a helyszínen nem részesültünk díjazásban. Ezt jelezve a bírák és szervezők felé egészen hamar megoldódott a problémánk, 11-én hivatalosan is győztesként lettünk kikiáltva dinamikus összesítettben, illetve Endurance versenyszámban is mi állhattunk a dobogó tetejére. Ha pedig a verseny egészét tekintjük, csupán néhány ponttal lemaradva a pódiumról, csapatunk negyedik helyen végzett.

Az előző versenyekkel (Formula Student Easter, Formula Student Austria) ellentétben a Hungaroringen megrendezett Formula Student Easten autónknak lehetősége volt önvezető kategóriában is próbára tennie magát. Igaz, nem szerepelt olyan eredményesen, mint ahogyan azt szerettük volna, mégis büszkék vagyunk az elért eredményeinkre. A munka azonban nem áll meg, gőzerővel javítjuk a felmerült hibákat, hogy az idei versenyszezonunk utolsó megmérettetésén, a Németországban megrendezésre kerülő Formula Student Germany-n még nagyobb erőbedobással szerepelhessünk és a lehető legjobb eredményeket érhessük el.