Versenyszezonunk utolsó megmérettetésére 2023. augusztus 14 és 21. között került sor, a Hockenheimringen megrendezett Formula Student Germany-n. Hasonlóan hazai versenyünkhöz, a Formula Student Eashez, Zoenak itt is lehetősége volt kipróbálnia magát manuális, illetve önvezető módban egyaránt. A Hungaroringen elért sikerekből adódóan nagy reményekkel és lelkesedéssel vágtunk neki a német versenynek, azonban egy hét alatt csapatunknak számos nehézséggel kellett szembenéznie.
A nulladik napon, vagyis augusztus 13-án a csapat versenyen résztvevő tagjai mind kiutaztak Németországba. A hosszas autóutat követően elfoglaltuk a számunkra kijelölt kemping területet, majd a nap hátralevő része leginkább pihenéssel telt, rákészültünk az előttünk álló versenyhétre.
Hétfőn, a regisztrációt követően csapatunknak korlátozott lehetőségei voltak a boxba való beköltözésre, hiszen csak 7 embernek volt megengedett csapatonként, hogy ezen a napon az adott területen tartózkodjon. A berendezkedés után megkezdődtek az Accumulatort, illetve Mechanical Scrutik, melyeket sajnos nem sikerült ezen a napon befejeznünk.
Az előző nap elkezdett Scrutikat kedden kivétel nélkül sikerült megcsinálnunk. Sor került a Driver Egressre is, amelyet pilótáink mind könnyűszerrel teljesítettek. Emellett elkezdtük az Electrical Scrutineeringet is, de hasonlóan az őt megelőzőekhez, nem tudtuk az első próbálkozás alkalmával befejezni. A nap zárásaként csapatunk részt vett egy nyitó ceremónián, amelyen a rendezők köszöntötték a versenyen résztvevőket.
A verseny harmadik napján az Electrical Scrutineering sikeres teljesítését követően megkezdődtek a Dynamic Scrutik, megcsináltuk a Tilt és Rain teszteket. Terveink között szerepelt, hogy ezen a napon a fékteszt is teljesítésre kerül, de egy kisebb hiba miatt ez másnapra csúszott. A statikus versenyszámok sora is megkezdődött, először a Business Plan prezentálásával.
A csütörtöki egy rendkívül pörgős nap volt, számos versenyszám várta, hogy teljesítsük őket. Az felmerült hibát kijavítva, sikerült megcsinálnunk a Brake tesztet, melyet követően az EBS (Emergency Brake System) teszten is sikerült átmennie Zoenak. Folytatódtak a statikus események, teljesítettük az Engineering Design, valamint a Cost and Manufacturing versenyszámokat. A scrutik és szükséges tesztek teljesítését követően ezen a napon lezajlott első dinamikus versenyszámunk, mégpedig a Skidpad, önvezető kategóriában. Első próbálkozásnál sajnos Zoe számos bóját elvitt. Kiderült, hogy előzetesen szabálytalanul lett felrakva a pálya, így csapatunknak lehetősége volt ismét rajtvonalhoz állnia, sajnos a második nekifutás sem volt sokkal sikeresebb. Utolsó lehetőségünket kihasználva harmadjára is a pályára mentünk, ekkor autónknak sikerült teljesítenie a távot.
Péntek reggel a practice areaban indítottuk a napunkat, ezzel rákészülve a még előttünk álló dinamikus versenyszámokra. Először a manuális Skidpadre került sor, amelyen egész jó időt sikerült mennie csapatunknak. Az önvezető módban történő Acceleration során Zoe indulást követően sajnos nekiment a kihelyezett időmérő állomásnak, ezzel letörve jobb első szárnyát. Csapatunk mindent megtett a gyors javítás érdekében, közel 4 óra alatt rendbe hoztuk az elszenvedett kárt. A nap utolsó megmérettetése a szintén önvezető kategóriás Autocross volt, ahol Zoe gyönyörűen haladt a bóják között, mikor egy meghibásodás miatt az utolsó kanyar után letért a pályáról, így sajnos nem született mért időnk.
Befejezve az önvezető versenyszámok sorát, a BME Formula Racing Team történelmében először sikerült végigmennünk egy verseny során a Trackdriveon, mégpedig nagyon szép idővel. Ugyancsak ezen a napon került sor a manuális Autocrossra is, amelyet szintén sikerült abszolválnia csapatunknak.
Vasárnapra egyetlen teljesítésre váró versenyszám maradt, az Endurance. A pálya bejárását követően felálltunk a rajtvonalhoz, majd teljesítve a versenyszezon utolsó megmérettetését, sajnos az utólagos ellenőrzésen egy hiba megléte miatt kizártak minket a versenyszámból. A nap hátralevő részében nem maradt más dolgunk, minthogy kipakoljunk a boxból, majd este részt vegyünk a rendezvény záró ünnepségén.
A Formula Student Germany a Formula Student versenysorozat egyik legkompetitívebb állomása. Minden évben rengeteg csapat vesz részt a Hockenheimringen megrendezésre kerülő versenyen, mindez idén sem volt másként. Éppen ezért különösen büszkék vagyunk az itt elért eredményeinkre, melyek közül a legkiemelkedőbb a Trackdrive harmadik helyezésünk. Manuális kategóriában Skidpaden negyedik helyen zártunk, legbüszkébbek mégis az úgyszintén manuális kategóriába szerzett Autocross nyolcadik helyezésünkre vagyunk. A versenyszámot megelőzően ugyanis eltört a futómű, amit a tőlünk telhető leggyorsabban igyekeztünk orvosolni, majd gyors Scrutiztatást követően egyből pályára álltunk. Mindezekből látszik, hogy a versenyeket megelőző időszakban sem tud csapatunk minden eshetőségre felkészülni, egy-egy verseny folyamán számos olyan akadály gördülhet elénk, amelyek megoldása rendkívül embert próbáló. A Formula Student közössége azonban semmihez sem fogható, egy felmerülő probléma esetén bárki, bármikor készen áll segíteni. Célunk, hogy mi magunk is folyamatosan fejlődjünk és teret adjunk másoknak a fejlődésre. A 2022/23-as versenyszezonunk a Formula Student Germany versenyével véget ért, azonban nem állunk meg, gőzerővel azon dolgozunk, hogy jövőre még erősebben térjünk vissza és annyi dobogóra álljunk fel, amennyire csak lehetséges.
2023. 10. 19.•Csapatélet, Versenyek
FS Germany összefoglaló
