Megmérettettük magunkat a Formula Student Netherlands versenyen!

A Formula Student Eastert követően a következő megmérettetés, amely csapatunkra várt, a Formulas Student Netherlands volt. A nagy távolság miatt már június 11-én, csütörtökön megkezdtük a bepakolást, majd éjfélhez közeledve neki indultunk a hosszú autó útnak. Szlovákián, Csehországon, majd Németországon keresztül, 18 órányi utazást követően megérkeztünk Hollandiába, ahol elég zord időjárási körülmények fogadtak minket. Az esőzésnek “köszönhetően” nem tudtuk elfoglalni rögtön a kempinget, így a pálya parkolójában telepedünk le az első éjszaka.

Szombat reggel csapatunk összecsomagolta a parkolóban lehelyezett sátrakat, majd átköltözött a kempingbe. Sajnos az időjárás kiszámíthatatlan volt – mindez igaz a verseny egészére – az eső, a szél és a napsütés folyamatosan váltották egymást. Ameddig a csapat egy része összerakta a kempinget, addig a másik része a boxnál segédkezett. Előkészítettük 2OE-t a gépátvételre, emellett pilótáink driver egresst gyakoroltak. A driver egress lényege, hogy a pilótáknak be kell bizonyítaniuk, hogy 5 másodperc alatt ki tudnak szabadulni az autóból egy felmerülő veszélyhelyzet esetén.

A vasárnap sajos nem alakult kedvezően csapatunk számára. Korán reggel Accumulator és Mechanical Scrutineering-gel próbálkoztunk, azonban ezek nem sikerültek. (A scrutineering műszaki szemlét/gépátvételt jelent, melynek során a versenyt segítő, hozzáértő önkéntesek megvizsgálják az autó adott részegységeit. Ezek az ellenőrzések mindig kritikus pontjai a versenyeknek, hiszen egy versenyautó megépítése során rengeteg kritériumnak kell, hogy megfeleljen a kivitelezés.)
Csapatunk tagjai mindent megtettek, hogy a nap végére teljesíteni tudjuk az említetteket, viszont kifutottunk az időből, így ezek a következő napra maradtak.

Hétfőn reggel a boxhoz siettünk, majd megkezdtük a munkát. Lezajlott az első statikus versenyszám, ami a Business Plan prezentáció volt, itt csapatunk tagjai nagyszerűen szerepeltek. Ezt a többi csapattal közös fotózás követte. A nap folyamán több műszaki szemlét is sikeresen teljesítettünk, azonban nem került sor mindegyikre.

Másnap reggel csapatunk teljesítette a Cost and Manufacturing, illetve Engineering Design versenyszámokat. A nap hátralevő részében a műszaki szemrevételezésé volt a főszerep. Azt tapasztaltuk, hogy a holland versenyen rendkívül részletesen vizsgálják a járműveket, sajnos a keddi napon sem sikerült mindent abszolválnunk. Ellenben a driver egressekkel, amit minden pilótánk sikeresen teljesített.

Szerda reggel csapatunk már nyitásra a boxhoz sietett, szerencsés módon nagyon hamar sorra kerültünk, aminek köszönhetően az Electrical Scrutineeringet már a nap első felében sikeresen letudtuk. Ezt a Dynamical Scrutineeringek, vagyis a Tilt-, Rain és Brake testek követték. Ezeket mind sikerült első próbálkozásra abszolválnunk.
Miután az összes műszaki szemrevételezést teljesítettük, megkezdhettük a dinamikus versenyszámokat, amelyek közül az első a Skidpad volt. Egy sikeres mért idő teljesítését követően Acceleration-re mentünk tovább, itt mind a két pilótánknak sikerült mért időt mennie, nagyon jól teljesítettek. A nagy hajrában végül sikerült Autocrossra is begurulnunk, Accelerationhoz hasonlóan itt is tudott mind a két pilótánk mért kört teljesíteni. Autocross eredményeinkre különösen büszkék vagyunk, hiszen az utóbbi három évben általában csak egy pilótával tudtunk sorra kerülni ebben a versenyszámban.

Csütörtökre egyetlen teljesítésre váró versenyszám maradt hátra, az pedig az Endurance volt. Ennek során két pilótánknak összesen 22 km-t kell autónkkal teljesítenie. A versenyszám során miután egyik pilótánk levezette a 11 km-t, cserét kell végrehajtania, majd a másik pilótánknak is meg kell tennie ugyanezt a távot.
Reggel átnéztük 2OE-t, hogy minden rendben legyen a versenyszámra, majd begurultunk a pályára. Első pilótánk sikeresen teljesítette a távot, viszont a pilóta cserét követően autónk hűtés probléma miatt felmelegedett és megállt a pályán. Az Endurance egy olyan versenyszám, amely teljesítésével minden csapat csak egyszer próbálkozhat, illetve a verseny során arányaiban itt szerezhető a legtöbb pont is. Éppen ezért tudtuk, hogy a pályán történt megállással a dobogós esélyeink elszálltak.

Izgalommal és reményekkel telve vágtunk neki a holland versenynek, így nem titok, hogy Endurance után mind csalódottak voltunk, hiszen tudtuk, hogy elúszott az esélyünk a dobogós helyezésre. Azonban tudtuk, hogy semmiképp sem szabad negatívan, a rossz dolgokra fókuszálva tekintenünk a történtekre. Büszkének kell lennünk arra, hogy idáig eljutottunk és ilyen jól szerepeltünk sok versenyszámban.

Tudtuk, hogy egy verseny, a Formula Student East még hátra van, így bizakodva álltunk az előttünk álló kihívás elé. A két verseny között próbáltunk minél többet gyakorolni, hogy a versenyszámok során minél színvonalasabb prezentációkat tudjunk nyújtani, emellett próbáltuk finomhangolni autónkat is.